Badanie satysfakcji: mieszkańcy dobrze oceniają spółdzielnię.
Badanie satysfakcji: mieszkańcy dobrze oceniają spółdzielnię.
W dziesiątym już badaniu satysfakcji z działalności spółdzielni mieszkańcy wystawili "Energetyce" najwyższą notę w historii badania. Jeśli zaś chodzi o poszczególne osiedla, najlepiej ocenianymi administracjami są Idzikowskiego, Sielce i Bernardyńska.
Średnia ocena ogólnego poziomu zadowolenia, badanego w skali 1-4 (1 - zdecydowanie niezadowolony do 4 - zdecydowanie zadowolony) wyniosła w obecnej edycji badania 3,22 pkt. i jest to najwyższa nota wystawiona "Energetyce" przez mieszkańców w historii badania (3,20 przed rokiem, 2018 - 3,16; 2017-2018 - 3,18; 2016 - 3,15; 2014 - 3,09). Najlepiej ocenianym osiedlem drugi rok z rzędu jest osiedle Idzikowskiego, na podium znalazły się jeszcze ex aeqou Sielce (podobnie jak przed rokiem) i Bernardyńska. Ranking zamykają Sadyba i Stegny Północ, które jako jedyne nie poprawiły ocen sprzed roku. Pozostałe pięć osiedli uzyskało lepszy wynik niż w 2020 roku i, co warte odnotowania, w przypadku wszystkich tych osiedli są to oceny najwyższe w historii badania prowadzonego od 2011 roku (z przerwą w 2012 roku).
W przeprowadzonym już po raz dziesiąty badaniu, tradycyjnie pytania dotyczyły pięciu następujących obszarów: obsługa mieszkańców przez administrację osiedla, rozliczenia i opłaty, porządek, remonty, informowanie i prowadzenie zebrań. Oceniono również ogólny poziom zadowolenia mieszkańców osiedli. W tym roku dodatkowe pytanie dotyczyło działalności administracji zwiększających bezpieczeństwo mieszkańców w związku z zagrożeniem epidemią Covid 19 - jedynie 9 proc. mieszkańców miało w tej kwestii negatywne zdanie.
W badaniu konsekwentnie lepsze noty swoim administracjom wystawiają osiedla małe. W tym roku zwraca uwagę istotna poprawa wyników na osiedlach Bernardyńska i Idzikowskiego. Ale także wynik administracji osiedla Sielce dowodzi znacznych postępów w poprawie jakości obsługi i zadowolenia mieszkańców. Z kolei nastroje mieszkańców osiedli Sadyba i Stegny Północ pozostają na tym samym niskim poziomie. Praktycznie bez zmian jest średni poziom zadowolenia na osiedlach Stegny Południe i Stegny Rożek.
Autorzy badania wskazują, że największy wpływ na ogólny poziom zadowolenia mieszkańców ma obszar obsługa, a dokładniej profesjonalne wykonywanie zadań, terminowe wykonywanie zadań, uprzejmość pracowników i łatwe nawiązywanie kontaktu z administracją w razie pilnej sprawy. W tym roku na znaczeniu zyskał też obszar dotyczący informowania.
Od lat, niezmiennie najwyżej mieszkańcy oceniają dbałość administracji o porządek. Udział zadowolonych z porządku w budynku i zadowolonych z porządku na osiedlu wyniósł odpowiednio 92 proc. i 93 proc. - przy czym w porównaniu do zeszłorocznego badania zaobserwowano zwiększenie udziału "zdecydowanie zadowolonych" o 3-4 punkty procentowe wobec spadku udziału niezadowolonych. Na drugim biegunie znajdują się rozliczenia, choć i w tym wypadku odnotowano poprawę: ocena wysokości opłat eksploatacyjnych wypadła lepiej niż przed rokiem (wzrost o 5 punktów procentowych udziału wskazań pozytywnych, przy spadku wskazań negatywnych o 1 punkt procentowy). Newralgiczne pytanie o konkurencyjność opłat względem innych spółdzielni na terenie Mokotowa odnotowało najwyższą ocenę w historii badania.
W wyniku badania uzyskano 939 wypełnionych kwestionariuszy, co oznacza spadek w porównaniu do poprzedniej edycji badania o blisko 15 proc. - w 2020 roku uzyskano 1141 kwestionariuszy. Przeprowadzający badanie jako główną przyczynę wskazują w tym zakresie stan epidemii i ograniczoną chęć mieszkańców do zwrotu ankiet. Jednak liczba zwróconych kwestionariuszy cały czas pozwala na wiarygodną ocenę i w skali spółdzielni, i na poszczególnych osiedlach.
Badanie zostało przeprowadzone wśród wylosowanej grupy mieszkańców - losowanie miało miejsce z udziałem przedstawicieli Rady Nadzorczej i pracowników biura Zarządu. Ankieta jest anonimowa, zaś wybór mieszkańców do których trafią kwestionariusze niezmiennie polega na losowaniu dla każdej nieruchomości z zasobów MSM "Energetyka" określonej cyfry. Ankiety trafiają do wszystkich lokali z daną cyfrą, np. jeśli wylosowano 4, to kwestionariusze są dostarczane do lokali 4, 14, 24, 34, itd. Pracownicy administracji osiedli dostarczyli mieszkańcom kwestionariusze do uzupełnienia, a następnie zadbali o ich zebranie i przekazanie do firmy realizującej badanie.
Szczegółowe wyniki prezentujemy tu.