Polityka jakości - ISO 9001
Polityka jakości - ISO 9001
Spółdzielnia posiada certyfikat firmy TÜV NORD potwierdzający, że Międzyzakładowa Spółdzielnia Mieszkaniowa "ENERGETYKA" stosuje System Zarządzania Jakością (SZJ) zgodnie z wymaganiami zawartymi w międzynarodowej normie PN-EN ISO 9001:2015 w zakresie: "ZARZĄDZANIE I ADMINISTROWANIE NIERUCHOMOŚCIAMI". Dzięki temu spółdzielnia należy do elitarnego grona firm i organizacji stosujących najwyższe standardy zarządzania.
Certyfikat jest gwarancją dalszego doskonalenia wszystkich procesów związanych z jakością i efektywnością zarządzania oraz podniesienia poziomu świadczenia usług na rzecz mieszkańców.
Norma ISO 9001:2015 zawiera zestaw wymagań odnoszących się do zasad zarządzania organizacją. Aby otrzymać certyfikat, należało spełnić wszystkie wymagania zawarte w normie tj: "Ustanowić, udokumentować, wdrożyć i utrzymywać SZJ oraz ciągle doskonalić jego skuteczność".
Do głównych korzyści należy zaliczyć:
- sprawny i przejrzysty system organizacji i zarządzania;
- szybkie identyfikowanie i skuteczne rozwiązywanie problemów;
- wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją i zapisami, a co za tym idzie - minimalizacja popełnianych błędów;
- zaangażowanie kierownictwa wszystkich szczebli w opisywaniu, wdrożeniu, utrzymaniu i doskonaleniu systemu zarządzania jakością;
- usystematyzowanie zarządzania posiadanym majątkiem;
- poprawa jakości obsługi mieszkańców i dokonywanie systematycznych pomiarów ich zadowolenia;
- optymalizację czasu i zasobów poświęcanych na niezbędne działania;
Certyfikat, który otrzymała spółdzielnia, został przyznany w zakresie zarządzania i administrowania nieruchomościami. Szczegółowo obejmuje on następujące procesy:
- szkolenie;
- bieżąca eksploatacja nieruchomości;
- bieżąca obsługa techniczna budynków;
- naliczanie i rozliczanie należności;
- windykację należności;
- zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi;
- najem lokali użytkowych;
- nabywanie i utrata członkostwa oraz praw do lokalu;
- nadzór nad sprzętem kontrolno-pomiarowym (liczniki i urządzenia pomiarowe);
- proces doskonalenia systemu.
W przygotowaniu organizacji do certyfikacji pomagała Ogólnopolska Izba Gospodarki Nieruchomościami (OIGN). Instytucją certyfikującą jest TÜV NORD Polska.