Budżet obywatelski - jeszcze tydzień na zgłaszanie projektów.
Budżet obywatelski - jeszcze tydzień na zgłaszanie projektów.
Do 25 stycznia mieszkańcy mogą zgłaszać swoje pomysły do budżetu obywatelskiego. W tym tygodniu odbędzie się cykl warsztatów online dla zainteresowanych zgłoszeniem swojego projektu.
To już ósma edycja budżetu obywatelskiego w Warszawie - z rekordowym budżetem ponad 93,5 mln zł - dla Mokotowa przeznaczone jest 8 mln zł. W związku z pandemią, w miejsce dotychczasowych spotkań w dzielnicach, stołeczny samorząd organizuje cykl spotkań online. W ostatnim tygodniu w którym można zgłaszać pomysły Urząd m.st. Warszawy organizuje "Tydzień z budżetem obywatelskim". Od 18 do 22 stycznia codziennie odbędzie się spotkanie online poświęcone określonej tematyce:
- poniedziałek - spotkanie dla osób, które planują zgłosić swój projekt po raz pierwszy,
- wtorek - projekty dotyczące infrastruktury drogowej i komunikacji,
- środa - projekty dotyczące wydarzeń kulturalnych, sportowych, itp.,
- czwartek - projekty dotyczące zieleni i ochrony środowiska,
- piątek - spotkanie dla autorów projektów, którzy chcieliby dowiedzieć się jak sprawić, żeby ich projekty bardziej odpowiadały potrzebom mieszkańców.
Spotkania przewidziane są na godz. 18.00 - 20.00, a w ich trakcie warszawiacy skorzystać będą mogli z pomocy pracowników urzędu, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące budżetu obywatelskiego oraz pomogą przygotować opis i wycenę realizacji projektu.
Mieszkańcy będą mieli do dyspozycji przedstawicieli miejskich biur, m.in. z: Biura Ochrony Środowiska, Biura Ochrony Powietrza i Polityki Klimatycznej, Biura Zdrowia oraz jednostek miejskich, m.in.: Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Transportu Miejskiego, Zarządu Zieleni, Zarządu Oczyszczania Miasta.
Jak wziąć udział w spotkaniu? Trzeba wysłać wiadomość na adres bo@um.warszawa.pl z informacją, w którym spotkaniu lub spotkaniach chcemy wziąć udział. W odpowiedzi dostaniemy link wraz z informacją, w jaki sposób można dołączyć. Spotkania odbędą się online z wykorzystaniem platformy Zoom (połączenie możliwej także przez przeglądarkę).
W 2021 roku projekty można zgłaszać do 25 stycznia. Głosowanie zaplanowano od 15 do 30 czerwca, zaś wyniki poznamy 15 lipca. Wszystkie informacje na stronie http://bo.um.warszawa.pl.
Ogólne zasady pozostają takie same, jak w poprzednim roku. Pewna zmiana dotyczyć będzie spółdzielni: w związku z zakończeniem dzierżawy terenu Parku Dygata, można zgłaszać projekty dotyczące tego terenu. W ostatnim czasie było to niemożliwe, gdyż w grę wchodziły jedynie tereny należące do miasta.