Zdjęcie nagłówkowe

Wyszukiwarka aktualności

Wyszukaj

Posiedzenie Rady Nadzorczej.

30 września 2020

posiedzenie_RadaNadzorcza_mini.jpg [6.11 KB]

 

 

                                  Posiedzenie Rady Nadzorczej.

 

29 września odbyło się kolejne plenarne posiedzenie Rady Nadzorczej spółdzielni. Obradująca cały czas w trybie wideokonferencji Rada przyjęła informację Zarządu z wykonania zadań gospodarczych spółdzielni w pierwszym półroczu, podjęto także decyzje dotyczące procesu wyboru nowego Zarządu.

Zebranie rozpoczęło się od przyjęcia informacji o uchwałach rad osiedli, które zostały podjęte w ostatnim czasie - przedłożona została jedna uchwała Rady Osiedla Idzikowskiego w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności administracji osiedla. Następnie członkowie Rady zapoznali się z informacją o bieżących wydarzeniach w spółdzielni przedstawioną przez Zarząd.

Kolejnym punktem w porządku była informacja z wykonania zadań gospodarczych spółdzielni w pierwszym półroczu 2020 r. Informacja pokazuje, że "Energetyka", mimo trudności związanych z utrzymującym się od połowy marca stanem pandemii, pozostaje w dobrej sytuacji finansowej. Główne założenia planu na cały rok 2020 r. pozostają bez zmian, a wynik z pozostałej działalności gospodarczej osiągnął 60 proc. zakładanego na cały rok 2020. W pierwszym półroczu jedynie nieznacznie zwiększył się poziom zadłużenia w regulowaniu należności względem spółdzielni - z 5 proc. rocznego wymiaru opłat na koniec 2019 r. do 5,3 proc. na koniec czerwca tego roku. Remonty i prowadzona inwestycja realizowane są zgodnie z planem.

Rada Nadzorcza podjęła też uchwałę w sprawie przyjęcia założeń i podstawowych wskaźników do planu gospodarczego na rok 2021 r. Obszerne informacje dotyczące sytuacji MSM "Energetyka" po pierwszym półroczu, jak i wskaźników do planu na rok 2021 zostaną zamieszczone w najbliższym numerze dwumiesięcznika M6.

Dużo czasu poświęcono tematowi procesu wyboru nowego Zarządu spółdzielni. W porządku obrad trzy punkty dotyczyły tego zagadnienia. Pierwszy z nich to przedstawienie informacji przez zespół Rady Nadzorczej powołany do przedstawienia dalszych działań w celu ukształtowania ostatecznego kształtu Zarządu. Zespół, którego przewodniczącym jest Marek Woźniak, przedstawił propozycje zmian w Regulaminie wyłaniania kandydatów i obsady stanowisk członków Zarządów, kierowników administracji oraz ich zastępców. Zmiana obowiązującego regulaminu miała być wyjściem do wyboru Komisji Konkursowej. Jednak szeroki zakres proponowanych zmian spowodował, że Rada Nadzorcza zdecydowała o kontynuowaniu prac w tym zakresie i przyjęciem zmian w Regulaminie na kolejnym plenum. Decyzja taka spowodowała również odsunięcie do następnego posiedzenia decyzji dotyczącej wyłonienia Komisji Konkursowej.

Ponadto Rada Nadzorcza dokonała zmiany w Regulaminie Zebrania Domowego-Nieruchomości polegającej na dodaniu możliwości przeprowadzenia zebrań i podejmowania decyzji w trybie online. zaakceptowane zostały także trzy wnioski o pożyczki z Centralnego Funduszu Remontowego. Dotyczy one remontu ulicy Maltańskiej (543 tys. zł), remontu balkonów w budynku Sobieskiego 114 (550 tys. zł) oraz remontu loggii w budynku Jaszowiecka 5 (100 tys. zł).

Uchwały podejmowane przez RN można znaleźć na stronie internetowej w zakładce Rada Nadzorcza. Protokoły z posiedzeń publikowane są sukcesywnie po ich zatwierdzeniu.

Kontent_HTML